מהיום מחירי הקנאביס בטלגרם נמוכים יותר מבבתי המרקחת

קבוצת סוחרים בטלגרם החליטו להתחרות במשרד הבריאות ולהציע למטופלים שיציגו רישיון קנאביס רפואי מחירים נמוכים יותר מאלו המוצעים להם בבתי המרקחת. "נלמד אותם איך עושים רפורמה," הם כותבים.

סוחרי קנאביס לא-חוקיים הפועלים באפליקציית טלגרם מציעים החל מהיום (1.12) מחירים נמוכים במיוחד למטופלי קנאביס רפואי – נמוכים אף יותר מאלו המוצעים להם בבתי מרקחת. בהודעה הם כותבים כי “זה זמן רב מדי שמשרד הבריאות מתעלל בחולים ומתייחס אל המטופלים כצרכני סמים שגונבים קנאביס מהמדינה. לא עוד. זה הזמן ללמד את משרד הבריאות איך עושים רפורמה”.

על פי המחירון שפורסם הבוקר יכולים למשל מטופלים שיציגו לסוחר רישיון קנאביס רפואי לרכוש 30 גרם קנאביס ב-700 ש”ח. זה מחיר מעט יותר גבוה יותר ממחירי המוצרים הזולים ביותר בבתי המרקחת, למשל מוצרי “שאיפה לחיים” שיעלו 540 ש”ח עבור אותה כמות, אבל נמוך יותר מרוב המוצרים האחרים, למשל של “טבע אדיר” שיעלו 750 ש”ח או של “בטר” שיעלו גם עד 1,000 ש”ח ויותר לאותה כמות.

כמות (בגרמים) מחיר בית מרקחת מחיר טלגרם
10 400 ש”ח
15 500 ש”ח
20 360-780 ש”ח 600 ש”ח
30 540-1170 ש”ח
700 ש”ח
50 900-1950 ש”ח 900 ש”ח
100 1800-3900 ש”ח 1700 ש”ח

מטופל שירצה לרכוש 20 גרם, כמות המינימום ברישיונות החוקיים, ישלם 600 ש”ח – מחיר מעט יותר גבוה מהמחירים הממוצעים בבתי המרקחת. אך בכמויות גבוהות יותר, למשל 50 גרם, יכולים מטופלים לרכוש במחירים נמוכים משמעותית מאשר בבתי המרקחת: 900 ש”ח בלבד. כמות זהה בבית המרקחת תעלה בין 900 ש”ח לפחות ועד 1,500 ש”ח ואף יותר מכך. עם זאת מדובר כאמור במחירון למטופלים בלבד, כאשר לצרכנים “רגילים” המחירים מעט גבוהים יותר, אם כי לא בהרבה.

לשאלה המתבקשת שהצגנו בפניהם: כיצד תדעו שהרישיון שמוצג לכם הוא אמיתי ולא מזויף, חלק מהסוחרים לא ממש ידעו לענות והסבירו רק כי “יש לנו את השיטות שלנו לזהות”. אחרים הפתיעו וציינו כי יש להם גישה למרשם הרישיונות הרשמי של משרד הבריאות כך שהם יכולים לוודא שמספר הרישיון ותעודת הזהות תואמים לשם המטופל המופיע על גבי הרישיון. גם אם אין להם גישה כזו זה כנראה “סיכון” שהסוחרים מוכנים לספוג על מנת לסייע למטופלים וגם כמובן על מנת להרוויח.

לא רכשנו בעצמנו אך ביקשנו לראות כיצד נראים פרחי הקנאביס הנמכרים למטופלים. סוחר שכינויו “הקוסם מארץ עוץ” למשל שלח לנו את הסרטון הנ”ל וציין כי המון מטופלים כבר הזמינו אספקה. “זה אחד הימים המטורפים,” אמר. יש לציין עוד כי המחירים בטבלה הנ”ל כוללים משלוח – זאת בניגוד למחירי בתי המרקחת שדורשים ברוב המקרים תוספת תשלום.

כמובן שברכישת קנאביס בשוק השחור לא ניתן לדעת מה באמת מכיל הקנאביס והאם לא נעשה שימוש בחומרי הדברה אסורים למשל, וכן שאיכות המוצר לא תמיד מובטחת. מנגד קורה שגם במוצרי הקנאביס הרפואי מקבלים המטופלים סחורה לא איכותית.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר